מיתוג זה יותר מלוגו שנראה טוב
השפה הויזואלית והרגשית שבה אתם מדברים אל הלקוח, היא הצעד הראשון לתודעה של הלקוח.
לוגו וסלוגן הם כלי שיווק המשמשים את המותג לקדם שירות או מוצר, הם בסיס חשוב מאוד אך המושג מיתוג רחב יותר בהיבט העסקי. כאנחנו מדברים על המותג אנחנו, אנחנו מדברים גם על חומרים גרפים וחזותיים, אבל בעיקר על "אישיות המותג" שמתייחסת לערכים ולתכונות שהמותג משדר.
מיתוג הוא אחד הנכסים החשובים עבור כל עסק, מפני שהוא מאפשר לעצב את הפרספקטיבה והאופן שבו אנשים תופסים את העסק, מוצר או אישיות / אדם ספציפי. הוא מתייחס לקונספט העסקי והשיווקי שמסייע לאנשים לזהות בקלות חברה, רשת, מוצר או אישיות.
המיתוג מאפשר בידול ויתרון תחרותי במרחב העסקי על פני מתחרים מאותה התעשיה. אחד הכלים האפקטיביים לשיפור הערך שהמיתוג מפיק עבור מוצר / חברה / אדם בהשוואה למתחרה גנרי, הוא Brand Personality (אישיות המותג). קביעה של תכונות אנושיות שמסייעות לשם המוצר ולתגובה רגשית חיובית, בהתאם לתכונות של קהל היעד והלקוחות.
אם המותג שלכם היה בן אדם, איזה ערכים הייתם רוצים שהוא ישדר. מקובל לחלק את אישיות המותג לחמש סוגים, ושילובים בינהם:
- excitement | ריגוש – משוחרר וחסר דאגות, COOL, מרגש, אנרגטי,
- sincerity | כנות – אדיבות, התחשבות, ערכי משפחה, ערכי דת, חם, אישי, דואג ומטפל, אמינות
- ruggedness | קשיחות – קשוח, עמיד, יציב, לשימוש מחוץ לבית, ספורט / אתלטיקה, מתמרד, מחפש חופש, אמ.
- competence | מיומנות / יכולות – הצלחה, הישגים, השפעה, מוביל דעה.
- sophistication | תחכום – אלגנטי, משכנע, מעמד עליון, מצליח , יוקרתי, אישיות כובשת, ג'יימס בונד.
כצרכנים, אנו מופגזים במותגים רבים שמתחרים על תשומת הלב והנאמנות שלנו. בשוק הרווי של היום, ערכי המותג יכולים לעשות את כל ההבדל בקביעה אילו מוצרים ושירותים אנו בוחרים לקנות. כאשר ערכי מותג עולים בקנה אחד עם ערכינו, סביר יותר שנפתח קשר רגשי חזק למותג זה, וחיבור זה יכול להוביל לנאמנות ארוכת טווח.
סוגים שונים של ערכים אנושיים הקשורים למותגים, יכולים להשפיע על החלטות הקנייה שלנו. על ידי הבנת החשיבות של ערכים במיתוג, עסקים יכולים ליצור קשרים משמעותיים יותר עם הלקוחות שלהם, מה שמוביל להגברת נאמנות המותג ולהצלחה עסקית.
אחריות חברתית
אחריות חברתית מתייחסת למחויבות של מותג להשפיע לטובה על החברה והסביבה. מותגים שמתעדפים אחריות חברתית תומכים לעתים קרובות במטרות צדקה, מיישמים שיטות בר-קיימא ולוקחים עמדה בנושאים חברתיים חשובים. על ידי התיישרות עם מטרות חברתיות, המותגים הללו מוכיחים שאכפת להם יותר מסתם רווחים, והם יכולים לזכות בנאמנותם של צרכנים החולקים את הערכים שלהם.
אוֹתֶנְטִיוּת
אותנטיות מתייחסת ליכולת של מותג להיות נאמן לעצמו ולערכים שלו. מותגים אותנטיים הם כנים, שקופים ואמיתיים במאמצי השיווק שלהם, והם לא מנסים להיות משהו שהם לא. לעתים קרובות צרכנים יכולים לחוש מתי מותג אינו כנה, ויש סיכוי גבוה יותר שהם יבטחו ויתחברו למותגים שהם אותנטיים.
חדשנות
חדשנות מתייחסת ליכולת של מותג ליצור מוצרים או שירותים חדשים וחדשניים הפותרים בעיות ומשפרים את חייהם של אנשים. מותגים שמתעדפים חדשנות נתפסים לעתים קרובות כחושבים קדימה ומתקדמים, והם יכולים למשוך צרכנים המעוניינים במוצרים ובשירותים העדכניים והטובים ביותר.
איכות
איכות מתייחסת למחויבות של מותג ליצור מוצרים ושירותים העונים על ציפיות הלקוח או עולות עליהן. למותגים שמתעדפים איכות יש לרוב מוניטין של אמינות ועקביות, והם יכולים לזכות בנאמנותם של צרכנים שמעריכים תכונות אלו.
נוֹחוּת
נוחות מתייחסת ליכולת של מותג להקל על החיים עבור לקוחותיו. מותגים שמתעדפים את הנוחות מציעים לרוב חוויות רכישה מהירות וקלות, מדיניות החזרה גמישה ושירות לקוחות מעולה. על ידי כך שקל ללקוחות לעשות איתם עסקים, מותגים אלה יכולים לבנות קשרים חזקים ולזכות בנאמנות לקוחות.
אמון
אמון מתייחס ליכולת של מותג לבסס תחושה חזקה של אמון ואמינות עם לקוחותיו. מותגים שמתעדפים אמון הם לרוב שקופים בשיטות העסקיות שלהם, והם נוקטים בצעדים כדי להגן על הפרטיות והאבטחה של הלקוחות שלהם. על ידי יצירת אמון עם הלקוחות שלהם, מותגים אלה יכולים לבנות קשרים ארוכי טווח המבוססים על כבוד הדדי ויושרה.
אֶמפַּתִיָה
אמפתיה מתייחסת ליכולת של מותג להבין ולהתחבר ללקוחות שלו ברמה הרגשית. למותגים שמתעדפים אמפתיה יש לרוב הבנה עמוקה של הצרכים והרצונות של הלקוחות שלהם, והם עובדים קשה כדי ליצור מוצרים ושירותים העונים על צרכים אלה. על ידי גילוי אמפתיה, מותגים אלו יכולים ליצור קשר רגשי חזק עם הלקוחות שלהם, מה שמוביל לנאמנות מוגברת ולהצלחה עסקית ארוכת טווח.
התאמה אישית
התאמה אישית מתייחסת ליכולת של מותג להתאים את מוצריו ושירותיו לצרכים ולהעדפות הייחודיות של לקוחותיו. מותגים שמתעדפים התאמה אישית משתמשים לרוב בנתוני לקוחות כדי ליצור קמפיינים שיווקיים מותאמים אישית, מוצרים מותאמים אישית וחוויות מותאמות. על ידי מתן חוויות מותאמות אישית, מותגים אלה יכולים לבנות קשרים חזקים עם הלקוחות שלהם, מה שמוביל לנאמנות מוגברת ולהצלחה עסקית.
הוּמוֹר
הומור מתייחס ליכולת של מותג להחדיר הומור וקליל למאמצי השיווק שלו. מותגים שמתעדפים הומור משתמשים לרוב בסיסמאות שנונות, פרסומות מצחיקות ופוסטים ברשתות חברתיות שמצחיקים לקוחות. על ידי שימוש בהומור, מותגים אלו יכולים ליצור קשר רגשי חיובי עם הלקוחות שלהם, מה שמוביל להגברת נאמנות המותג ולהצלחה ארוכת טווח.
גיוון והכלה
גיוון והכלה מתייחסים ליכולת של מותג להעריך הבדלים בין אנשים, כולל הבדלים בגזע, מוצא אתני, מגדר, גיל ונטייה מינית. למותגים שמתעדפים גיוון והכלה יש לרוב מחויבות חזקה ליצירת תרבות מסבירת פנים ומכילה עבור העובדים והלקוחות כאחד. על ידי הפגנת מחויבותם לגיוון ולהכלה, מותגים אלו יכולים לזכות בנאמנותם של לקוחות המעריכים צדק חברתי ושוויון.
כאבים של עסקים בתהליך מיתוג
כרגע אתם גנריים ומבינים את הצורך והערך שמיתוג ובידול עסקי יכולים ליצר ברמת מכירות וכסף אמיתי. לעצב דעת קהל ואת איך שקהל היעד והלקוחות תופסים את מה שאתם מוכרים, זה תהליך שדורש תיכנון, זמן וכסף.
מה שיקבעו את הערך של המותג הם: בידול – מה היתרון היחודי? כמה מודעות יש למותג? מה הערכים המשוייכים למותג? איך נתפש המותג מבחינת איכות? וכמה נאמנים הלקוחות? כמה המותג רלוונטי?
כאבים של עסקים עם מיתוג בעייתי
מיתוג הוא איך הלקוחות שלכם תופסים את החברה שלכם ואת המוצרים או השירותים שלה. מיתוג כולל הכל, החל מעיצוב הלוגו ועיצוב האתר ועד לחומרים השיווקיים ולנוכחות שלכם במדיה החברתית. כשהמיתוג שלכם בעייתי, העסק סובל מכאבים:
תפיסה שלילית: מותג מעוצב בצורה גרועה או לא עקבי יכול לתת ללקוחות רושם שלילי על העסק, להוביל לירידה באמון ובאמינות.
ירידה במכירות: מיתוג לקוי יכול גם להוביל לירידה במכירות, מכיוון שלקוחות עשויים שלא לראות בעסק שלכם אפשרות מכובדת או אמינה.
קושי ביצירת נאמנות למותג: ללא זהות מותג חזקה, זה יכול להיות מאתגר ליצור נאמנות למותג בקרב הלקוחות שלכם. זה יכול להקשות על שימור לקוחות ומשיכת לקוחות חדשים.
הזדמנויות שהוחמצו: מותג חלש יכול לגרום להחמצת הזדמנויות לצמיחה, שותפויות ושיתופי פעולה עם עסקים אחרים בענף.
אובדן יתרון תחרותי: בשוק צפוף, מותג חזק יכול לתת לכם יתרון תחרותי. מותג חלש או בעייתי יכול להעמיד אתכם בעמדת נחיתות ולהקשות על התבלטות מהמתחרים.
שלבים לטיפול מיתוג בעייתי
למרבה המזל, ישנם צעדים שתוכל לנקוט כדי לתקן מיתוג בעייתי ולקצור את היתרונות של מותג חזק. שלבים אלה כוללים:
עריכת ביקורת מותג: הערכת מאמצי המיתוג הנוכחיים כדי לזהות תחומים לשיפור. זה כולל סקירת האתר, פרופילי מדיה חברתית, חומרים שיווקיים ונכסי מיתוג אחרים.
מיתוג מחדש או רענון המיתוג שלך: בהתאם לתוצאות ביקורת המותג, ייתכן שיהיה עליך למתג מחדש או לרענן את מאמצי המיתוג. זה יכול להיות כרוך בעדכון הלוגו, עיצוב האתר והמסרים כדי להתיישר טוב יותר עם היעדים העסקיים. עקביות היא מפתח לבריאות האסטרטגיה השיווקית:
עקביות חיונית לבניית זהות מותג חזקה. ודא שכל מאמצי המיתוג, מעיצוב האתר ועד לחומרי השיווק, עקביים ומתואמים לערכים ולמסרים של המותג.
השקיעו בבניית מותג: בניית מותג חזק דורשת זמן, מאמץ ומשאבים. השקיעו במותג על ידי יצירת תוכן באיכות גבוהה, יצירת אינטראקציה עם הקהל שלכם במדיה החברתית, ושותפות עם עסקים אחרים בתעשייה כדי להגדיל את הנראות ואת טווח ההגעה.
מותג חזק חיוני להצלחת כל עסק.
אם המיתוג שלכם בעייתי, זה יכול להשפיע לרעה על המכירות, נאמנות המותג והיתרון התחרותי. הדרך להתגבר על הכאבים השיווקים הללו היא השקעה בבניית מותג ואל תפחדו למתג מחדש או לרענן את מאמצי המיתוג במידת הצורך.