fbpx
לוגו לבן - MARKETING DOCTOR - מרפאת כאב דיגיטלי לעסקים

סינדיקציה של תוכן: המדריך המקיף לבעלי עסקים ומשווקים

אם חיפשתם אפשרויות לקדם את התוכן שלכם בעולם העצום של השיווק הדיגיטלי, יש סיכוי שכבר נתקלתם פעם במושג "סינדיקציה של תוכן" וזה בגלל שזאת אחת האסטרטגיות הותיקות ושכיחות עבור עסקים ויוצרי תוכן כאחד. רוצים להבין את מלוא הפוטנציאל שלה?

מה זה בעצם סינדיקציה של תוכן?

סינדיקציה של תוכן הוא תהליך שבו אתם מאפשרים לאתרים אחרים להשתמש בתוכן שכתבתם, בתמורה לקישור חזרה או הפניה למקור. זה יכול להיות כל התוכן או רק חלק ממנו, תלוי בהסכם שביניכם לבין האתר השני. בבסיסו, הפצת תוכן היא תהליך של פרסום מחדש של תוכן קיים בפלטפורמות של צד שלישי. זה מאפשר לתוכן להגיע לקהל רחב יותר, מה שמגביר את הנראות וההשפעה שלו. זה דומה להצגת המאמר או הסרטון שלכם במספר אתרי חדשות, בלוגים או פלטפורמות, ובכך למקסם את טווח ההגעה שלו.

למה בכלל לעשות סינדיקציה?

המטרה של שימוש בהזנה (feed) היא להגיע לקהל רחב יותר ולהגביר את החשיפה של התוכן שלכם. היתרון הגדול ביותר הוא הגעה לקהל חדש. כשאתם מפרסמים תוכן באתר אחר, אתם מגיעים לקוראים שלא היו מגיעים אליכם אחרת. זה יכול להגביר את החשיפה שלכם, להגביר את התנועה לאתר שלכם ולבנות את המוניטין שלכם ברשת. 

היתרונות של הפצת תוכן:

טווח רחב יותר: הפצת תוכן מאפשרת גישה אליו לקהלים שאולי לא נתקלו בפלטפורמה הראשית שלכם. אתרים או פלטפורמות אחרות יכולים להפיץ את התוכן, ולהעניק לו קהל רחב יותר.

זיהוי מותג משופר: כשתוכן מופיע במספר פלטפורמות, המותג מקבל יותר נראות והכרה.

יתרונות קידום אתרים: קישורים נכנסים איכותיים מאתרים בעלי מוניטין יכולים להגביר את סמכות האתר ואת דירוג מנועי החיפוש.

יעילות עלות: במקום ליצור תוכן חדש לכל פלטפורמה, הסינדיקציה ממנפת תוכן קיים, וחוסכת זמן ומשאבים כאחד.

תנועה עקבית: ניתן להודיע למנויים קבועים על התוכן החדש שלכם, מה שמבטיח זרימה עקבית של מבקרים חוזרים.

אוטומציה: כלים ושירותים אוטומטיים יכולים למשוך מהפיד שלכם למטרות שונות, כמו שיתוף פוסטים חדשים במדיה חברתית.

אז מה ההבדל בין סינדיקציה לפוסטים של אורחים?

פוסטים של אורחים הם כתבות שאתם כותבים ומפרסמים באתרים אחרים. ההבדל הוא שבסינדיקציה אתם לא כותבים תוכן חדש, אלא משתמשים בתוכן שכבר כתבתם.

איך לעשות סינדיקציה נכונה?

  1. בחרו את התוכן הנכון: לא כל תוכן מתאים לסינדיקציה. בחרו תוכן שיש לו ערך לקוראים ושיכול להתאים לאתרים אחרים.
  2. מצאו אתרים רלוונטיים: התמקדו באתרים שיש להם קהל דומה או שיכול להיות מעוניין בתוכן שלכם.
  3. הסכימו על התנאים: ודאו שהאתר השני מקשר חזרה אליכם ומציין אתכם כמקור התוכן.

טיפים נוספים

שיקולים לבחירת הפלטפורמות הנכונות לסינדיקציה:

  • מיקוד הקהל: ודאו שהפלטפורמה פונה לקהל שמתיישר עם היעד הדמוגרפי שלכם.
  • מוניטין פלטפורמה: הפצה על פלטפורמות מכובדות משפרת את האמינות של המותג.
  • תאימות פורמט תוכן: ודאו שהפלטפורמה תומכת בפורמט של התוכן שלכם, בין אם זה מאמרים, סרטונים או אינפוגרפיקה.

שיטות עבודה מומלצות להפצת תוכן

  • מקוריות היא המפתח: ודאו תמיד שהתוכן שאתם מפיץ הוא מקורי ומציע ערך לקוראים.
  • שיוך ברור: קשרו את התוכן למקור הראשוני כדי למנוע בעיות פוטנציאליות של זכויות יוצרים.

מעקב אחרי ביצועים: עקבו אחרי ביצועי התוכן שמופץ בפיד שלכם כדי להבין את השפעה שלו ולאסוף תובנות לאסטרטגיות עתידיות.

מה הבעיות עם סינדיקציה?

בעוד שהפצת תוכן מציעה יתרונות רבים, חיוני להיות מודע למלכודות הפוטנציאליות:

בעיות תוכן כפול: מנועי חיפוש עשויים לסמן תוכן בסינדיקציה ככפול, מה שעלול להשפיע על הדירוג. כדי להפחית זאת, השתמשו בתגיות קנוניות המצביעות על התוכן המקורי. אם אתם עושים את זה נכון, והאתר השני מציין אתכם כמקור התוכן, אתם בטוחים.

הפצת יתר: הפצת תוכן על יותר מדי פלטפורמות יכול לדלל את השפעתו. בחר פלטפורמות בתבונה.

קהל לא תואם: ודאו שקהל הפלטפורמה מתיישר עם הדמוגרפיה הדמוגרפית של התוכן שלכם כדי להבטיח רלוונטיות ומעורבות.

הפצה ללא רשות: אמנם עדכונים מועילים, אבל הם יכולים גם להיגרד (scraped) על ידי גנבי תוכן שמפרסמים מחדש תוכן ללא רשות. חיוני לעקוב אחר היכן התוכן מופיע ולנקוט פעולה אם נעשה בו שימוש ללא הסכמתכם.

פיד / הזנת סינדיקציה בוורדפרס

פיד (feed) סינדיקציה בוורדפרס מתייחס לסוג פיד המאפשר למשתמשים ולאפליקציות לגשת לעדכונים באתר בפורמט סטנדרטי. ניתן לקרוא עדכונים אלה על ידי מכשירים ויישומים רבים ושונים, מה שמקל על המשתמשים להתעדכן בתוכן המשתנה ללא הרף של אתר אינטרנט. בוורדפרס, הסוגים הנפוצים ביותר של הזנות הפצה הם RSS (Really Simple Syndication) ו-Atom.

  1. מטרה: עדכוני הפצה מאפשרים לקוראים להירשם לתוכן ולקבל עדכונים מבלי לבדוק כל הזמן את האתר שלכם. זה שימושי במיוחד עבור בלוגים ואתרי חדשות שמתעדכנים לעתים קרובות.
  2. סוגים:
    RSS: זהו סוג ההזנה הנפוץ ביותר. וורדפרס מספקת באופן אוטומטי הזנות RSS עבור תוכן והערות.
    Atom: סוג אחר של פורמט הזנה המשרת את אותה מטרה כמו RSS אך יש הבדלים מסוימים במבנה וביכולות.
  3. גישה לעדכוני וורדפרס: כברירת מחדל, וורדפרס מספקת מספר עדכונים לכל אתר. אתה יכול לגשת אליהם על ידי הוספת /feed/ לדומיין שלך. לדוגמה:

    לפוסטים: http://yourdomain.com/feed/
    להערות: http://yourdomain.com/comments/feed/
    לקטגוריות או תגים ספציפיים: http://yourdomain.com/category/categoryname/feed/ או http://yourdomain.com/tag/tagname/feed/

  4. התאמה אישית: אתם יכולים להתאים אישית את מספר הפריטים שיופיעו בפיד שלכם, את סוג העדכון ועוד מלוח המחוונים של וורדפרס. נווט אל הגדרות > קריאה כדי להתאים את הגדרות ההזנה.
  5. קוראי הזנה: כדי לגשת ולקרוא עדכוני הפצה, משתמשים בדרך כלל מעסיקים קוראי עדכונים או אגרגטורים. אלה יכולים להיות אפליקציות מבוססות אינטרנט, שולחן עבודה או אפילו אפליקציות לנייד. דוגמאות כוללות Feedly, Bloglovin' ו-Google Reader הישן (אך הופסק כעת).
  6. תוספי סינדיקציה לוורדפרסhttps://he.wordpress.org/plugins/search/Syndication

האם סינדיקציה מתאימה לאתר ולעסק שלכם?

סינדיקציה יכולה להיות כלי רב ערך עבור עסקים ואתרים רבים, אבל זה לא בהכרח מתאים לכולם. להלן דוגמאות של אילו סוגי עסקים או אתרים עשויים להפיק תועלת מהסינדיקציה ואילו לא:

עסקים/אתרים שעשויים להפיק תועלת מהסינדיקציה:

מפרסמי תוכן: אתרים שמייצרים תוכן רגיל, כגון אתרי חדשות, בלוגים ומגזינים, יכולים להפיק תועלת מהסינדיקציה על ידי הגעה לקהל רחב יותר.

אתרי מסחר אלקטרוני: הפצת רשימות מוצרים יכול לעזור להגיע ללקוחות פוטנציאליים במספר פלטפורמות.

מארגני אירועים: הפצת פרטי אירועים לאתרי אירועים שונים יכולה לעזור להגביר את הנראות והנוכחות.

פורטלי משרות: הפצת רשימות משרות יכולה לעזור להגיע לקהל רחב יותר של מועמדים פוטנציאליים.

אתרי נדל"ן: הפצת רישומי נכסים יכולה לעזור להגיע לקונים או שוכרים פוטנציאליים במספר פלטפורמות.

מוסדות חינוך: הפצת פרטי קורס, חדשות או עדכונים יכולים לעזור למשוך תלמידים פוטנציאליים.

נושאי נישה: אתרים המכסים נושאי נישה יכולים להפיק תועלת מהסינדיקציה על ידי הגעה לקהל ממוקד המתעניין בנישה הספציפית הזו.

עסקים/אתרים שאולי לא ירוויחו כל כך מהסינדיקציה:

בלוגים אישיים: אם המטרה היא לא למקסם את קהל הקוראים אלא לשתף סיפורים אישיים עם מעגל קרוב, ייתכן שלא יהיה צורך בסינדיקציה.

עסקים מקומיים: עסק מקומי המשרת אזור גיאוגרפי מסוים עשוי שלא להפיק תועלת מסינדיקציה של תוכן לקהל רחב יותר מחוץ לאזור השירות שלו.

תוכן רגיש או פרטי: אתרים המארחים תוכן רגיש או פרטי צריכים להיות זהירים בהפצת התוכן שלהם כדי למנוע שימוש לרעה פוטנציאלי.

שירותים מותאמים במיוחד: עסקים המציעים שירותים מותאמים עשויים לא למצוא את ההפצה כמועילה מכיוון שההצעה שלהם מותאמת ללקוחות בודדים.

אתרים שמודאגים לגבי תוכן כפול: בעוד שההפצה, כאשר היא נעשית כהלכה, לא אמורה להוביל לקנסות של SEO, ייתכן שאתרים מסוימים עדיין מודאגים מבעיות פוטנציאליות של תוכן כפול.

שיקולים:

שליטה על תוכן: בעת הפצה, אתם עלולים לאבד שליטה על אופן הצגת התוכן. וודאו ששותפי ההפצה שומרים על שלמות התוכן שלכם.

השלכות SEO: תוכן מסונדיק כהלכה צריך לכלול תגים קנוניים המצביעים חזרה לתוכן המקורי כדי למנוע בעיות תוכן כפול.

מונטיזציה: אם מודל ההכנסה שלכם מבוסס על ביקורים באתר (למשל, הכנסות ממודעות), שקלו כיצד ההפצה עשויה להשפיע על כך. אם התוכן נצרך בפלטפורמה אחרת, זה עשוי להפחית את הביקורים באתר שלכם.

שתפו
שתפו
שתפו

כותב הפוסט:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אסטרטגיה שיווקית

אופטימיזציה למקסום ההכנסה – Yield Optimization

אסטרטגיה שיווקית

מפה תפיסתית – perceptual map

אסטרטגיה שיווקית

Negative SEO

אסטרטגיה שיווקית

למה כל בעל עסק צריך להכיר את לוח הבקרה למנהל השיווק?

אסטרטגיה שיווקית

בפסח תקראו לי "משה" או ש..

רוצים להתקדם?

דילוג לתוכן