Conversion rates - שיעור המרות
שיעור ההמרה הוא מדד מרכזי שמודד את האפקטיביות של קמפיין שיווקי או פעולה ספציפית באתר או באפליקציה. זה מחושב על ידי לקיחת מספר ההמרות וחלוקתו במספר המבקרים הכולל, ולאחר מכן הכפלת התוצאה ב-100 כדי לקבל אחוז.
נוסחה
שיעור המרה = (מספר ההמרות לחלק במספר הביקורים) כפול 100
לדוגמה, אם היו לכם 100 מבקרים באתר שלך ו-5 מהם ביצעו רכישה, שיעור ההמרה שלכם יהיה 5%.
סוגי המרות:
מכירות: ההמרה הישירה ביותר, בדרך כלל במסחר אלקטרוני, שבה מבקר מבצע רכישה.
יצירת לידים: מילוי טופס יצירת קשר, הרשמה לניוזלטר או כל פעולה אחרת שהופכת מבקר לליד פוטנציאלי.
צריכת תוכן: הורדת ספר אלקטרוני, צפייה בסרטון או עיסוק בסוגים אחרים של תוכן.
יצירת חשבון: הרשמה לחשבון או שירות.
הרשמה לאירוע: הרשמה לוובינר, סדנה או כל אירוע אחר.
הורדות אפליקציה: לשיווק סלולרי, לגרום למשתמש להוריד אפליקציה.
גורמים המשפיעים על שיעורי המרה:
עיצוב אתר: עיצוב ידידותי למשתמש, אסתטי יכול להגביר את ההמרות.
קריאה לפעולה (CTA): ברורה ומשכנעת יכולה לגרום למשתמשים לבצע המרה.
מהירות אתר: אתר בעל טעינה מהירה יותר יכול להפחית את שיעורי היציאה מעמוד הכניסה ולהגדיל את ההמרות.
גורמי אמון: המלצות, ביקורות ותגי אבטחה יכולים להגביר את האמון ובכך להגדיל את ההמרות.
מקור תנועה: למקורות שונים (אורגני, בתשלום, חברתי, הפניה) עשויים להיות שיעורי המרות שונים.
אופטימיזציה לנייד: עם כמות משמעותית של תעבורת אינטרנט שמגיעה ממכשירים ניידים, אתר מותאם לנייד הוא חיוני.
שיפור שיעורי המרה:
בדיקת A/B: בדוק גרסאות שונות של עמוד או אלמנט כדי לראות איזה ביצועים טובים יותר.
אופטימיזציה של חווית משתמש (UX): שפר את החוויה הכוללת עבור המבקרים.
מיקוד מחדש: מקד למשתמשים שביקרו באתר אך לא ביצעו המרה, באמצעות מודעות כדי להחזיר אותם.
התאמה אישית: התאמת תוכן או הצעות על סמך התנהגות משתמשים או נתונים דמוגרפיים.
הצעת ערך ברורה: ודאו שהמבקרים מבינים את הערך של מה שאתם מציעים.
חשוב לזכור, בעוד ששיעור המרה גבוה יותר רצוי בדרך כלל, זה גם חיוני כדי להבטיח את האיכות של המרות אלו. לדוגמה, משיכת הרבה לידים באיכות נמוכה, שלעולם לא הופכים ללקוחות משלמים, עשויה להיות פחות אפקטיבית ממשיכת פחות לידים, אך באיכות גבוהה יותר עם ערך חיים גבוה יותר.