fbpx
לוגו לבן - MARKETING DOCTOR - מרפאת כאב דיגיטלי לעסקים

איך מנועי חיפוש פועלים כדי לייצר תוצאות?

גוגל מהווה נתח של כ 90% מהחיפושים הגלובליים, שאר מנועי החיפוש הרבה פחות רלוונטים לקהל ישראלי. אם הקהל שלכם בחו"ל שווה להתייחס ולבחון מנועי חיפוש רלוונטים נוספים. אילו שינויים יביא איתו עידן ה AI, עדיין קשה לנחש.כבר היום אפשר לראות את ההשפעה הניכרת של השימוש ב AI בנושא בנייה ותחזוקת אתרים וכמובן בנושא כתיבה והפקת תוכן לצד קידום למנועי החיפוש. גוגל ו AI זה נושא שלם בפני עצמו שאפשר לדבר עליו הרבה מכיוונים שונים. בפוסט הזה אני מתייחס לאופן שבו מנועי חיפוש פועלים היום. אין ספק שקצב התפתחות ה AI, לצד כלים מסחריים וחופשיים המאפשרים לכל אחד להגיע לתוצאות דמיוניות כמעט באלפית הזמן והמשאבים, יובילו לשינוי דרמטי בתוצאות החיפוש.

מנועי חיפוש מורכבים משלושה חלקים מרכזים: זחלנים (Crawlers), אינדקס ואלגוריתם.

זחלנים נקראים ומתוארים במקרים רבים כעכבישים (Spiders) ברשת שעוברים מקישור לקישור. במסע שלהם 24/7 מעמוד לעמוד, ה-Crawlers מחפשים בעיקר תוכן, כותרות וקישורים המסייעים להבין על מה מדבר העמוד ואיך הוא בנוי. ומעבירים את גרסת ה HTML שלו למאגר מידע עצום שנקרא אינדקס. 

האינדקס הוא המקום ממנו שואב מנוע החיפוש את התוצאות. בכל פעם שה-Spiders מגיע לביקור באתר שלכם ומוצא מידע חדש הוא מעדכן אותו באינדקס. תכיפות הביקורים תלויה בעיקר בתכיפות שהאתר שלכם מעדכן תוכן ועד כמה חשוב האתר שלכם לדעתם של גוגל. 

האלגוריתם אחראי לקחת את המידע מהאינדקס, יחד עם עוד רשימה ארוכה של משתנים ובעזרתם לנבא האם תוצאות החיפוש יהיו רלוונטיות למחפשים. החישוב הזה מסייע למנוע החיפוש להחליט באיזה סדר מופיעות התוצאות בעמוד תוצאות החיפוש. בין המשתנים החשובים והידועים ניתן למצוא את מהירות ואבטחת האתר וכמובן התוכן של האתר ומשתנים רבים אחרים. חשוב לזכור שגוגל משנה את החשיבות של המשתנים האלו ומוסיפה כל הזמן חדשים. מדי כמה חודשים גוגל מבצעים עדכון משמעותי יותר לאלגוריתם שלהם, על פי איך שהם חושבים שיספקו את התוצאות הטובות ביותר עבור המחפשים.

כדי שהאתר שלכם יעודכן באינדקס, CRAWLERS חייב לנחות עמוד באתר שלכם שיש בו המשך קישורים לעמודים אחרים. אם אתם מעלים אתר חדש יכול להיות שיקח זמן עד שגוגל יתחילו לשמור את המידע עליו באינדקס. אם נגענו בנושא הקישורים, רק נגיד שקישורים יכולים להיות פנימיים או חיצוניים ויש להם חשיבות והשפעה גדולה מאוד, גם לאופן שבו הקישור כתוב ולעמוד שאליו הוא מוביל והתוכן שמופיע בו.

קידום למנועי חיפוש – SEO – Search Engine Optimization

המטרה של גוגל כמנוע חיפוש היא לייצר את תוצאות החיפוש הרלוונטיות ביותר עבור שאילתת החיפוש של המשתמש. המטרה המרכזית של קידום למנועי חיפוש, היא לגרום לאתר להופיע גבוה בתוצאות החיפוש. כך שאם נייצר תוכן איכותי וממוקד עבור קהל היעד של האתר, לגרום למשתמשים ולגוגל להבין שזה מקום הטוב ביותר לקהל היעד לצרוך את התוכן. תוצאות החיפוש מתקבלות מחישוב האלגוריתם של מנוע החיפוש, והמשתנים המשפיעים על חישוב האלגוריתם של גוגל מתחלקים לשתי קבוצות: ON-PAGE ו  OFF-PAGE.

כדי להפיק את התוצאות הטובות ביותר, חשוב להתייחס ולטפל בכל האספקטים של האתר, לשים את הלקוח במרכז ולספק לו את התוכן שהוא מעוניין לצרוך בצורה האידיאלית עבורו ועבור מנועי החיפוש.  זה אומר שאי אפשר שלא לייצר חווית משתמש איכותית, רספונסיביות ותאימות לניידים ומכשירים נוספים, הנעה לפעולה, רמת אבטחה מינימלית, נגישות, יצירת חשיפה לקהל יעד חדש ברשתות החברתיות, וכל הגורמים הטכניים המשפיעים על SEO. 

כשמבצעים קידום אורגני חייבים לראות את התמונה הגדולה, להתייחס לכל הפרטים שיוצרים אותה ולתכנן לטווח ארוך. אתרים רבים נופלים בדיוק בנקודות ההשקה של חווית המשתמש, אותם נקודות בדיוק משפיעות לרעה על הקידום האורגני. אם תחשבו על זה רגע, איך אתם מרגישים כשאתם מגיעים לאתר שיש בו: 

קישורים שבורים, זמן טעינה ארוך למצופה ללא חיווי, תוכן לא מקורי שלא הוסיף לכם למטרת החיפוש, היררכיית עמוד שגויה, כשל טכני שלא מאפשר לכם לסיים את הפעולה שרציתם לבצע?

טיפול בכל הנקודות מתוך ראייה רחבה של כלל המרכיבים המשפיעים על הלקוח והחוויה שלו מהתהליך, יובילו לאחוז נטישה קטן. קיימת סבירות גבוהה שאנשים לא ירצו להישאר באתר שלכם אם זה לא מספק להם את מה שהם חיפשו. האתר והעמוד צריכים להיות ולהרגיש בטוחים ומאובטחים, להציג את התוכן באופן ברור ומשכנע, נוח וקל לניווט. מעבר לשיעור הנטישה, אם הלקוח סומך על האתר שלכם ומבין אותו, הסיכוי להמרה כנראה יהיה גבוה יותר.

אם אתם שוקלים להשקיע בשיווק אורגני עבור האתר שלכם, כדאי שתשקלו לבנות את הנוכחות הדיגיטלית שלכם בראיה רחבה. שימו את הלקוח במרכז ולא את המוצר. תבחנו את השוק, התחרות, המוצר, האם יש לכם הצעת ערך ייחודית? מי קהל היעד, איפה הוא נמצא ומה הקונטקסט הנכון לפגוש אותו? מה המסר שצריך להעביר, ומה הדרך הנכונה ולא נכונה להעביר לו את המסרים? איזה פלטפורמות וכלים עומדים לרשותכם, ואיזה מהם מתאימים כדי להגיע ביעילות עם המסר לקהל היעד הפוטנציאלי שלכם?

אני מזמין אתכם לשיחת היכרות ראשונית כדי לענות ביחד על כל השאלות שיובילו אתכם לחשיפה מקסימלית ואפקטיבית של העסק שלכם.

שתפו
שתפו
שתפו

כותב הפוסט:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אסטרטגיה שיווקית

אופטימיזציה למקסום ההכנסה – Yield Optimization

אסטרטגיה שיווקית

מפה תפיסתית – perceptual map

אסטרטגיה שיווקית

Negative SEO

אסטרטגיה שיווקית

למה כל בעל עסק צריך להכיר את לוח הבקרה למנהל השיווק?

אסטרטגיה שיווקית

בפסח תקראו לי "משה" או ש..

רוצים להתקדם?

דילוג לתוכן