fbpx
לוגו לבן - MARKETING DOCTOR - מרפאת כאב דיגיטלי לעסקים

נוכחות דיגיטלית היא כמו שיר

לא משנה מה הטעם המוזיקלי שלכם, אם תסתכלו על הז'אנר האהוב עליכם תוכלו לזרוק שמות של אמנים ושירים שאתם מתחברים אליהם ונהנים לצרוך את המוזיקה שלהם. תחשבו על זה רגע, מה דרוש כדי להפיק שיר ושהוא גם ישמע טוב ואולי יהפוך ללהיט? ברוב המקרים היום דרושה מקצוענות, חומרים טובים, הפקה, כלים, אולפן, ליצור מוזיקה שתדבר אל קהל יעד, נחישות ולפעמים גם מזל כדי להיות במקום הנכון ובזמן הנכון.

בעל עסק צריך לבנות את הנוכחות הדיגיטלית כמו מוזיקאי שיוצר שיר (אם אתם שותפים או חברה זאת הלהקה שאחראית על יצירת השיר ואיך שהוא ישמע יחד). בדיוק כמו בשיווק כדי להפיק שיר טוב צריך מילים שהן הבסיס למסר, צריך מנגינה טון וקצב שתואמים את המסר ואת מי שמעביר אותו, צריך כלים שיעזרו לתווך את המסר, צריך מפיק מוזיקלי, זמר כריזמטי שיודע להעביר שואו ונגנים יצירתיים ומוכשרים שיודעים לתת לשיר שלכם נפח ולהפיק צלילים נכונים בזמן הנכון. לכל כלי שמנגן ביצירה צריך להיות משמעות וסיבה, כל כלי מוסיף מימד שתורם להרמוניה ורובד משמעות לשיר.

כשאני בוחן את השיווק של עסק, אני מקשיב ליצירה / לשיר השיווקי שהעסק משמיע. אני בוחן ומתייחס למסרים, לכל המרכיבים והכלים שהעסק בחר כדי להעביר את המסרים, האופן שבו המסרים עוברים, זיהוי הנקודות שבהם קהל היעד מתחבר למוצר והחוויה.

"עסק שלא יודע לנהל את השיווק שלו, יוצר קקופוניה של מסרים. " (שחר פריד 😊)

אחת השאיפות השיווקיות של כל אמן או להקה בתחילת הדרך היא להפוך למותג, להגיע לתודעה של הקהל שאוהב מוזיקה בסגנון שהוא מפיק ומעבר. היום ישנם כלים ודרכים רבות יותר מבעבר כדי להפיק ולהפיץ יצירה חדשה, אבל כל הדרכים האלו זמינות ובשימוש של שאר היוצרים על הפלנטה. לכן היום יותר מבעבר חשוב ליצור בידול ולספק מופע איכותי שמלווה את היצירה ומשלים את חווית הקהל ומתחבר אליו רגשית ואישית.

אז נכון אין שיר או זמר אחד שהוא הכי טוב, ולפעמים שירים טובים ומצליחים זוכים לקאברים לא פחות טובים מהמקור. זה נכון שאפשר לבצע לפעמים שיר רק עם גיטרה או פסנתר והוא יהיה מצויין (לא כל כלי מתאים ויכול להיות הכלי היחיד בשיר), או להפיק ביצוע חדש ולכתוב תפקידים לכלים נוספים ולתת עומק אחר ליצירה. את השיר חייבים לבצע נגנים טובים ויצירתיים, לדינמיקה בין הנגנים יש משמעות אדירה וכמובן שכולם צריכים לנגן את השיר הנכון. לא תרצו לעלות מופע עם כלים לא מתאימים ולא מכוונים, נגנים לא מקצועיים ומתואמים ואקורדים לא נכונים.

בעלי עסקים קטנים ובינוניים רבים מורגלים לחשוב (בעיקר בגלל ההיקף המוגבל של התקציבים והיכולות), שהדרך לשווק את העסק היא לבנות אתר כל שהוא, הכי טוב שהם יכולים, במינימום תקציב (כי צריך או כי מישהו אמר להם שהם צריכים אתר וורדפרס) ואז לחפש מישהו שיעזור לפרסום ולקדם אותו. אם הייתם רוצים להיות מוזיקאי מוכר ומצליח, האם הייתם בוחרים להתחיל את היצירה והקריירה שלכם בללכת לשוק לרכוש אוסף של כלים שאת חלקם אתם לא מכירים, לאסוף אנשים שנראים לכם כמו נגנים ולתת לכל אחד לנגן מה שנראה לו מתאים ואז להופיע אחרי חזרה אחת? ברור לכם שזה לא מקצועי. אז למה זה נראה לבעלי עסקים כמו הדרך הנכונה להופיע עם היצירה השיווקית שלהם.

כשהאתר כבר באוויר (אתם מופיעים עם השיר השיווקי מול קהל), בשלב הזה צריך להוציא כסף על פרסום וקידום, צריך לתחזק וליצר תוכן, צריך להיות פעיל בשיווק של עצמך, להיות יצירתי ולהביא משהו אחר שיבדל מול המתחרים. אם הקהל הפוטנציאלי והלקוחות שלכם לא יזדהו עם השיר השיווקי שלכם, זה כנראה שלב אחד מאוחר מדי כדי להתחיל לעשות ניסויים ולראות למה הוא לא מצליח (לפעמים צריך לכתוב שוב שיר חדש ולנסות להפיק יצירה טובה יותר וללמוד מטעויות). עסק שרוצה נוכחות של מקצוען בעולם של מקסום פוטנציאל פיננסי להצלחה, חייב לבצע את שלב התכנון העסקי, התקציבי והאסטרטגי לפני השחרור של השיר לקהל. 

כבעל עסק שהשקיע זמן בבניית אתר חדש ומוציא כסף על שיווק ממומן או אפיקי שיווק נוספים, הציפיה היא להתחיל לראות מכירות. יש התרגשות באוויר מהאופן שבעל העסק מצפה מהאתר לעבוד עבורו, אבל בואו נגיד את האמת. השיר לא משהו, הכלים לא מכוונים והנגנים נפגשו בפעם הראשונה לפני שבועיים ולא סגורים על התפקיד שלהם. גם הרבה מאוד אמביציה ותקציב שיאפשרו לכם להופיע עם השיר בזירות נוספות, לא ישנו הרבה את המצב. לקהל קשה להתחבר לשואו שלכם באופן מיוחד וזה מרגיש כמו עוד שיר של להקה צעירה או קריוקי שמזייף קצת ברקע.

לשיר השיווקי של העסק שלכם דרושה הפקה רצינית שמאזינה מתייחסת לכל מרכיבי היצירה שיווקית, בניית הנוכחות הדיגיטלית מתייחסת לשיווק כיצירה שלמה בראייה הוליסטית כוללת. במקום לראות כל כלי או פלטפורמה כיחידה נפרדת, תהליך בניית הנוכחות הדיגיטלית מרכז את כל הפעולות, הטקטיקות והאסטרטגיות במסגרת אחת כוללת במטרה ליצור חוויה משופרת ואחידה ללקוחות.

אם אתם כבר מופיעים על הבמות בפני קהל או בתחילת הדרך ומרגישים שהשיר השיווקי של העסק שלכם מזייף? אם אתם מעוניינים לעלות רמה ולקחת את השיווק של העסק לשלב הבא?

צרו קשר לשיחת היכרות.

שתפו
שתפו
שתפו

כותב הפוסט:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אסטרטגיה שיווקית

אופטימיזציה למקסום ההכנסה – Yield Optimization

אסטרטגיה שיווקית

מפה תפיסתית – perceptual map

אסטרטגיה שיווקית

Negative SEO

אסטרטגיה שיווקית

למה כל בעל עסק צריך להכיר את לוח הבקרה למנהל השיווק?

אסטרטגיה שיווקית

בפסח תקראו לי "משה" או ש..

רוצים להתקדם?

דילוג לתוכן