fbpx
לוגו לבן - MARKETING DOCTOR - מרפאת כאב דיגיטלי לעסקים

ניווט אינטואיטיבי - Intuitive navigation

ניווט אינטואיטיבי הוא היבט בסיסי של עיצוב חווית משתמש (UX). אתר או לאפליקציה שעושים שימוש נכון בניווט אינטואיטיבי, מאפשרים למשתמשים למצוא בקלות את מה שהם מחפשים בצורה טבעית וללא בלבול או תסכול, ללא צורך בהסברים מיותרים או הדרכה מראש. ניווט אינטואיטיבי מוביל לחוויית משתמש טובה יותר, שביעות רצון מוגברת של המשתמש, ולעתים קרובות, שיעורי המרה טובים יותר. 

כשמדובר על הרגלי המשתמשים, אל תנסו להמציא את הגלגל מחדש ולייצר מבנה ניווט שיקשה על הגולש למצוא את התוכן בצורה הקצרה והיעילה ביותר. תחשבו על עצמכם, אני בטוח שתוכלו להיזכר ברגע שניסיתם למצוא באתר תוכן ולא הצלחת להבין איפה למצוא אותו. למרות השיפור המשמעותי מאוד בשנים האחרונות בנושא חווית המשתמש, אני נתקל בזה אישית במקרים רבים באתרים של ארגונים גדולים כמו: בנקים, חברות ביטוח, מוסדות ממשלתיים, אבל לא רק.

דוגמה: כשאנחנו פותחים ספר, אנחנו מצפים למצוא את תוכן העניינים בתחילתו ואת האינדקס בסופו. אם הספר מעוצב בצורה הפוכה, זה יגרום לנו להרגיש בלבול. באותו אופן, אם אנו פותחים אתר חדשות, אנו מצפים למצוא את החדשות העדכניות בחלק העליון של העמוד ואת התפריט בחלקו העליון או הצידי. אם האתר מציע לנו תפריט בתחתית העמוד, זה יכול להיות מבלבל ולא אינטואיטיבי.

אנלוגיה: ניווט אינטואיטיבי באתר הוא כמו ההכרות והשליטה ברכב. כשאתם יושבים ברכב חדש, אתם מצפים שההגה יהיה מולכם, דוושת הגז בצד הימני והברקס בצד שמאל. אם היינו מוצאים את ההגה מאחורינו או את דוושת הגז וברקס הפוכים, היינו מרגישים בלבול והיינו זקוקים להתרגלות מחודשת.

אלמנטים מרכזיים של ניווט אינטואיטיבי:

עקביות: הניווט צריך להיות עקבי בכל הדפים של אתר אינטרנט או חלקים של אפליקציה. המשמעות היא שימוש באותם סמלים, תוויות ומיקום.

פשטות: הימנעו מסיבוך יתר של הניווט. השתמשו בתוויות ברורות ותמציתיות והגבילו את מספר פריטי התפריט כדי להימנע מבלבול והתשת המשתמשים.

היררכיה: ארגנו את המידע באופן הגיוני. קטגוריות עיקריות צריכות להיות בולטות, עם קטגוריות משנה או עמודים קשורים מקוננים מתחת.

תוויות תיאוריות: השתמשו בתוויות ברורות ותיאוריות לפריטי תפריט כדי להבטיח שהמשתמשים יודעים בדיוק למה לצפות כשהם לוחצים על קישור.

הדגש את המיקום הנוכחי: ודאו שהמשתמשים יודעים היכן הם נמצאים באתר או באפליקציה על ידי הדגשת העמוד או הקטע הנוכחיים בניווט.

עיצוב רספונסיבי: ודאו שהניווט אינטואיטיבי ושמיש בכל המכשירים, במיוחד מכשירים ניידים, שבהם שטח המסך מוגבל.

פונקציונליות חיפוש: עבור אתרים גדולים יותר, כללו שדה חיפוש או טפסי פילטרים כדי לעזור למשתמשים למצוא במהירות את מה שהם מחפשים.

משוב: ספקו משוב כאשר משתמשים מקיימים אינטראקציה עם רכיבי ניווט, כגון אפקטי ריחוף, מצבים פעילים או הנפשות.

הימנע ממבוי סתום: ודאו שלמשתמשים תמיד תהיה נתיב ברור להמשיך במסעם או לחזור לנקודה קודמת.

מיקוד הקריאה לפעולה (CTA): אם יש פעולה עיקרית שאתם רוצים שהמשתמשים יבצעו (כגון "הירשם" או "קנה עכשיו"), תבלטו אותה.

טיפים ליצירת ניווט אינטואיטיבי:

בדיקת משתמשים: בדקו באופן קבוע את הניווט שלכם עם משתמשים אמיתיים כדי לזהות נקודות כאב או אזורי בלבול.

השתמש בתבניות מוכרות: היצמד לדפוסי ניווט וסמלים מוכרים. לדוגמה, זכוכית מגדלת מייצגת באופן אוניברסלי חיפוש, ושלושה קווים אופקיים (המכונים לעתים קרובות "תפריט ההמבורגרים") מסמנים תפריט במכשירים ניידים.

תעדוף תוכן: הציבו את התוכן החשוב ביותר או התוכן הנגיש ביותר בראש או בתחילת התפריטים.

הגבלת תפריטים נפתחים: בעוד שתפריטים נפתחים יכולים להיות שימושיים, הם יכולים גם להיות מסורבלים, במיוחד במכשירים ניידים. השתמשו בהם במשורה.

ניווט בפירורי לחם: עבור אתרים עם שכבות תוכן מרובות, פירורי לחם יכולים לעזור למשתמשים להבין את מיקומם הנוכחי וכיצד הם הגיעו לשם.

הימנעות מז'רגון: השתמשו בשפה שקהל היעד שלכם מבין. הימנעו מז'רגון בתעשייה אלא אם כן הוא ברור וידוע למשתמשים שלכם.

לסיכום, ניווט אינטואיטיבי עוסק בהפיכת המסע של המשתמש לחלק ופשוט ככל האפשר. כאשר משתמשים יכולים למצוא ללא מאמץ את מה שהם מחפשים, סביר יותר שהם יזכו לחוויה חיובית ויחזרו לאתר או לאפליקציה שלכם בעתיד.

שתפו
שתפו
שתפו

כותב הפוסט:

מאמרים נוספים שאולי יעניינו אותך:

אסטרטגיה שיווקית

אופטימיזציה למקסום ההכנסה – Yield Optimization

אסטרטגיה שיווקית

מפה תפיסתית – perceptual map

אסטרטגיה שיווקית

Negative SEO

אסטרטגיה שיווקית

למה כל בעל עסק צריך להכיר את לוח הבקרה למנהל השיווק?

אסטרטגיה שיווקית

בפסח תקראו לי "משה" או ש..

רוצים להתקדם?

דילוג לתוכן