תגיות Nofollow ו-Noindex
בעולם ה-SEO, ישנם מספר דרכים להורות למנועי החיפוש אילו עמודים או קישורים לא לסרוק או לא לכלול במאגר הנתונים שלהם. שתי התגיות הנפוצות ביותר למטרה זו הן nofollow ו-noindex.
Nofollow:
התגית nofollow מורה למנועי החיפוש לא להעביר "זרימת דירוג העמוד" (PageRank) או אמינות לקישור המסוים. זה אומר שגוגל יסרוק את הקישור, אך לא יעביר לו אמינות.
שימושים נפוצים:
קישורים בתגובות בבלוגים, שיכולים להיות ספאם.
קישורים שהושמו כחלק ממודעות או שותפויות שונות ואין רצון להעביר אמינות להם.
Noindex:
התגית noindex מורה למנועי החיפוש לא לכלול את העמוד בתוצאות החיפוש. העמוד עשוי להיסרוק על ידי מנועי החיפוש, אך לא יופיע בתוצאות החיפוש.
שימושים נפוצים:
עמודים פרטיים או עמודים שאינם רלוונטיים לקידום.
עמודים זמניים, כמו דפי הרשמה לאירוע או מבצעים שפג תוקפם.
עמודים עם תוכן דומה שיכול להוות תוכן כפול.
איך להשתמש?
בקוד ה-HTML של העמוד, תוסיפו את התגיות הבאות בתוך האלמנט <head>:
עבור nofollow: <meta name="robots" content="nofollow" />
עבור noindex: <meta name="robots" content="noindex" />
בסיום, השתמשות נכונה בתגיות אלה יכולה לשפר את אסטרטגיית ה-SEO שלכם ולוודא שמנועי החיפוש מסרקים ומציגים רק את התוכן הרלוונטי והאיכותי מהאתר שלכם.