ראשי » ייעוץ וליווי מומחה בשיווק דיגיטלי » ייעוץ, פיצוח ופיתוח שיווקי לעסקים » ניהול השיווק והקמפיינים » דוח תקציב שיווק שנתי לפי חודש בחלוקה לערוצים
בדוח ניתוח תקציב השיווק לפי ערוצים בחלוקה לחודשים, יש לכם את היכולת להבין כמה כסף הושקע בשיווק לפי ערוצי השיווק השונים במהלך הזמן. ערוץ השיווק יכול להיות: פרסום בטלוויזיה או במגזינים, חיפוש באינטרנט או ברשתות חברתיות, אירועי פרסום וכו'. הדוח יעזור לכם לראות את ההשקעה בכל ערוץ שיווק במהלך כל חודש ובנוסף לבחון את הפעילות של כל ערוץ בפני עצמו כדי להבין את היכולת של כל אחד מהם להשפיע על ההכנסות והגורמים לצמיחה של העסק.
חשוב לציין שתהליך איסוף וניתוח המידע יכול להיות מאתגר ממספר סיבות ולא מתאים עבור כל סוג או גודל של עסק. בנוסף, התוצאות של הניתוח יכולות להיות שונות עבור עסקים שונים. לכן חשוב לקחת בחשבון את הצרכים והמטרות הייחודיות של כל עסק.
תובנות מניתוח הדוח יכולות להוביל לפעילות שיווקית מועצמת ויעילה יותר, ולהבטיח שהעסק יקבל תמורה מיטבית עבור ההשקעות השיווקיות. כמו כן, ניתוח התקציב יכול לבעלי עסקים לזהות את הערוצים הבולטים ולבצע שינויים כדי להגדיל את ההכנסות ולשפר את היכולת לתקשר עם לקוחות חדשים וקיימים.
למה לעקוב אחר תקציב השיווק שלכם על בסיס חודשי?
מעקב אחר תקציב השיווק שלכם חיוני מכמה סיבות. בראש ובראשונה, זה מאפשר לכם לראות אילו ערוצים מניבים ביצועים טובים ואילו לא. זה יכול לעזור לכם לקבל החלטות מושכלות לגבי איפה להשקיע יותר מתקציב השיווק, והיכן לקצץ. בנוסף, מעקב אחר תקציב השיווק שלכם על בסיס חודשי יכול לעזור לכם לזהות מגמות לאורך זמן. לדוגמה, ייתכן שתבחינו שערוצים מסוימים מתפקדים טוב יותר בתקופות מסוימות של השנה. מידע זה יכול לעזור לכם לתכנן את תקציב השיווק שלכם בצורה יעילה יותר.
כיצד לעקוב אחר תקציב השיווק שלכם על בסיס חודשי?
ישנם מספר צעדים שאתם יכולים לנקוט כדי לעקוב ביעילות אחר תקציב השיווק שלכם על בסיס חודשי. הצעד הראשון הוא הקמת גיליון אלקטרוני הכולל את כל ערוצי השיווק שלכם, כמו גם את סכום הכסף שאתם מקצים לכל ערוץ על בסיס חודשי. גיליון אלקטרוני זה צריך לכלול גם כל הכנסה שנוצרה מכל ערוץ, כמו גם כל עלויות הקשורות להפעלת כל ערוץ (כגון הוצאות פרסום או עלויות כוח אדם).
לאחר הגדרת הגיליון האלקטרוני, חשוב לעדכן אותו באופן קבוע על בסיס חודשי. זה יאפשר לכם לראות איך ערוצי השיווק שלכם מתפקדים לאורך זמן, ולקבל החלטות מושכלות לגבי היכן להשקיע יותר מתקציב השיווק שלכם, והיכן לקצץ.
ניתוח תקציב השיווק שלך על בסיס חודשי
בנוסף למעקב אחר תקציב השיווק שלכם על בסיס חודשי, חשוב לנתח את הנתונים שלכם גם על בסיס קבוע. ניתוח זה יכול לעזור לכם לזהות מגמות ודפוסים בנתוני השיווק שלכם, מה שיכול לעזור לקבל החלטות מושכלות לגבי תקציב השיווק.
ישנם מספר מדדי מפתח שכדאי לזכור:
על ידי ניתוח מדדים אלו על בסיס חודשי, תוכלו לזהות אילו ערוצי שיווק מניבים ביצועים טובים, ואילו מהם עשויים להזדקק לשיפור.
כשמדובר במעקב וניתוח תקציב שיווקי, חשוב לפרק אותו לפי חודשים. זה מאפשר לכם לראות כמה מושקע בכל תקופה ולבצע התאמות בהתאם. עם זאת, עצם הסתכלות על המספרים הגולמיים לא נותנת לך את התמונה המלאה. אתה צריך לחפור לעומק ולנתח את הנתונים כדי להבין מה מניע את דפוסי ההוצאות. האם יש קמפיינים מסוימים שמצליחים יותר מאחרים? האם ישנם חודשים מסוימים שבהם ההוצאה גבוהה או נמוכה באופן עקבי? על ידי התבוננות בנתונים בצורה יותר מפורטת, אתה יכול לקבל תובנות שיעזרו לך לקבל החלטות חכמות יותר לגבי אופן הקצאת תקציב השיווק שלך קדימה.
חודש: אפריל 2023
ערוץ פרסום | תקציב מקורי | הוצאות נוכחיות | הוצאות מתוכננות | תקציב נותר | תוצאות |
---|---|---|---|---|---|
טלוויזיה | 10,000₪ | 7,500₪ | 2,500₪ | 0₪ | 50,000 צפיות, 20 המרות |
פייסבוק | 5,000₪ | 3,500₪ | 1,500₪ | 0₪ | 20,000 קליקים, 50 המרות |
גוגל | 3,000₪ | 2,500₪ | 500₪ | 0₪ | 10,000 קליקים, 60 המרות |
יוטיוב | 2,500₪ | 2,000₪ | 500₪ | 0₪ | 30,000 קליקים, 15 המרות |
אינסטגרם | 2,000₪ | 1,500₪ | 500₪ | 0₪ | 15,000 קליקים, 10 המרות |
לינקדאין | 1,000₪ | 800₪ | 200₪ | 0₪ | 2,000 קליקים, 70 המרות |
סה"כ תקציב מקורי: 23,500 ₪ סה"כ הוצאות נוכחיות: 17,300 ₪ סה"כ הוצאות מתוכננות: 5,000 ₪ סה"כ תקציב נותר: 0₪
בדוגמה זו, בעל העסק החליט לשקול לשלם 23,500 ₪ עבור השיווק של העסק בחודש אפריל 2023. עד כה, הם הוציאו 17,300 ₪ על השיווק שלהם, ועוד 5,000 ₪ מתוכננים להוציא במהלך החודש. עם זאת, במידה והתקציב לא ינוצל יעודכן הדוח בשארית הסכומים. עבור כל ערוץ פרסום, בעל העסק מציב תקציב מקורי, הוצאות נוכחיות והוצאות מתוכננות עבור החודש. ההוצאות הנוכחיות מייצגות את הכסף שכבר הוצא על הפרסום בערוץ זה, וההוצאות המתוכננות מייצגות את הכסף המתוכנן להוציא על הפרסום בערוץ זה עד סוף החודש.
בדוגמה זו, החברה החליטה להשקיע 10,000 ₪ בפרסום בטלוויזיה, כאשר כבר הוציאו 7,500 ₪ עד כה ויש עוד 2,500 ₪ שנותרו להשקעה בערוץ עד סוף החודש.
פריסת הנתונים בפרספקטיבה שנתית, מאפשרת ניהול נכון ויעיל יותר של תקציב השיווק של העסק לאורך זמן.
הדוח יאפשר לכם לעקוב אחרי הוצאות השיווק ולוודא שאתם משקיעים את הכסף בצורה הכי יעילה ומתאימה למטרות העסקיות. כמו כן, הדוח מאפשר לכם כבעל העסק לראות את סטטוס התקציב שנוצל ושנותר, כדי להבין אם הם יש צורך להגדיל את התקציב או להפחית בשבועות הנותרים של החודש. כך תוכלו לבצע שינויים בתקציב השיווק ובהשקעות בכל ערוץ פרסום בהתאם לתוצאות הקודמות וליעדים המתוכננים. לזהות אילו ערוצי פרסום מתאימים יותר לצרכים של העסק ולהתאים את התקציב בהתאם.